E-Česko

Cestování, ubytování, dovolená a volný čas

Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko

     
Dnes je Úterý, 05. 11. 2024
Svátek slaví Miriam
Fulltextové hledání

Sekce, kde hledat:

Ubytování a stravování

Penzion Panorama ve Žďáru




Magazín Gulliver

Zpět na předchozí stránku

Posázavský pacifik

V roce 2005 se opět vydá na svoji cestu po Posázavském pacifiku parní vlak Posázavské linky

 

Posázavským pacifikem se nazývá železniční trať z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Čerčany do Světlé nad Sázavou a měří 157 km. Kolejovou úvratí v Čerčanech je rozdělena na dva úseky, dolní

 

a horní. Celá trať byla budována postupně po několika úsecích a v dobách svého vzniku se jednalo o důležitou dopravní tepnu v Posázaví. Největší slávy však Posázavský Pacifik pamatuje z dob po vzniku první samostatné Československé republiky ve 20-tých a 30-tých letech 20. století.
Pacifikem vyráželo za dobrodružstvím takové množství cestujících, že až 12-ti vozové soupravy dřevěných vozů 3. třídy vlaků jezdících v přepravní špičce jeden za druhým nestačily. Někteří z trempů odmítali cestovat v přeplněných vozech a cestovali na střechách a náraznících železničních vozů. Ti co chtěli vystoupit na zastávce v Libřici (u Davle) museli nastupovat do prostředních vozů, protože dlouhé soupravy vlaků stály přední a zadní částí při zastavení na této zastávce v přilehlých tunelech. Právě v těchto dobách dostala železniční trať i své jméno ?Posázavský Pacifik?

Dolní úsek z Prahy z Prahy do Davle sleduje pravý břeh řeky Vltavy. Z Davle je pak trať vedena proti proudu řeky Sázavy. Za Davlí také začíná nejkrásnější úsek Posázavského Pacifiku do Jílového u Prahy, který byl zprovozněn 1.května 1900. Území, kterým je trať v tomto úseku vedena bylo pro stavbu dráhy velmi nepříznivé. Bylo zde nutno vybudovat velmi mnoho nákladných stavebních děl jako jsou vysoké náspy, hluboké skalní zářezy, opěrné zdi, tunely a nespočet vodních propustí. Mezi dvěma tunely byl u Jílového u Prahy vybudován v letech 1898-1899 jeden z našich nejvyšších kamenných železničních mostů dlouhý 109,33 m a vysoký 41,5 m.

Mnoho kulturních památek v okolí trati
V okolí tratě se nachází mnoho kulturních památek, včetně několika hradů ( Zbořený Kostelec, Český Šternberk) a mnoho turistických tras jak pro pěší turistiku, tak pro výlety na kolech. Nejznámější z nich je Posázavská stezka (z Petrova u Prahy do Kamenného Přívozu).
Právě v letním období pořádají ČD a.s. na této trati pravidelné nostalgické jízdy. V čele soupravy historických vozů 3. třídy pojede parní lokomotiva 434.2186 vyrobená v roce 1917, které železničáři říkají ?Vršovický čtyřkolák?.
Ve vlaku bude zařazen vůz pro přepravu kol a vůz bufetový, kde bude možno kromě občerstvení zakoupit překrásné pohledy ?Posázavského pacifiku? s příležitostným razítkem.

Zdroj : Info cestování


    Zpět na předchozí stránku

     


    Počasí

    Středa 06.11.

    25°C
    12°C

    Čtvrtek 07.11.

    23°C
    12°C

    Handicap
    Ostatní
    Anketa

    Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?

    • Doporučení kamaráda
    26.1% (22595)

    • Sezónní katalog cestovních kanceláří
    18.9% (16392)

    • Nabídka z reklamních letáků
    19% (16491)

    • Last minute
    18.3% (15890)

    • Prostřednictvím internetu
    17.7% (15355)

    Celkem hlasů: 86723

    Přihlášení

    Váš login:

    Vaše heslo:


    Novinky mailem

    Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver


     

     

     

     

     

    Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.