Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
25.10.2009
Propagovat ji bude kampaň za 90 milionů |
Kampaň nazvaná Paleta bude od listopadu do března lákat do Česka zahraniční turisty například z Britských ostrovů nebo Pobaltí.
Marketing destinací, tedy propagace států, měst či oblastí, je jedním ze způsobů, jak přilákat do země finance, a tedy i možnost zmírnění dopadů ekonomické krize. V současné době vrcholí přípravy na hlavní sezonu propagace ČR jako turistické destinace v zahraničí - od listopadu začne klíčová kampaň nazvaná Paleta, jejíž plánovaný rozpočet je 90 milionů korun.
Česká republika očima malíře
Propagací ČR se zabývá příspěvková organizace ministerstva pro místní rozvoj Czech-Tourism, dříve známá jako Česká centrála cestovního ruchu. "Co se týče zimní dovolené, nemůžeme konkurovat například Alpám, proto se marketingově zaměřujeme především na období letní dovolené," říká Pavel Klicpera, vedoucí oddělení marketingových projektů CzechTourism. Letní dovolenou si lidé plánují zpravidla v zimních měsících.
"V těchto dnech tak vrcholí závěrečná fáze schvalování TV spotu, který tvoří základ naší letošní evropské kampaně zacílené na turisty od Britských ostrovů až po Pobaltí," říká Klicpera. Kampaň nazvaná Paleta bude nasazená od listopadu do března. Představuje ČR očima malíře, který maluje v pražském ateliéru českou krajinu, kde se objevují základní prvky charakterizující její turistický potenciál. Motiv palety bude součástí i ostatních nástrojů komunikace.
Propagace vzniká i lokálně
Souběžně s touto obecnou propagací běží i konkrétní lokalizované marketingové projekty v jednotlivých státech. Tu vytváří tzv. zahraniční zastoupení CzechTourismu, kterých je v současné době 27. "V Británii jsou teď hitem svatby v ČR, takže to je současné nosné téma propagace ČR na tomto trhu. Například Španěly zase zajímá česká myslivost, Francouze a Poláky česká kuchyně nebo Japonce památky UNESCO," říká Klicpera.
Tyto lokální marketingové aktivity nejsou příliš rozsáhlé, jelikož rozpočty jednotlivých zahraničních zastoupení financuje ČR a ročně tvoří přibližně 1 milion korun na každé zastoupení. Většinu ostatních financí čerpá CzechTourism z fondů EU. Za rok 2008 činily všechny marketingové výdaje organizace CzechTourism na propagaci ČR v zahraničí téměř 300 milionů korun. Ty zahrnují mimo jiné i výdaje na workshopy pro odbornou veřejnost, touroperátory a novináře ze zahraničí.
"Před 14 dny zde skončil mezinárodní workshop Zlaté české ručičky, jelikož jedním z našich posledních marketingových témat je tradice české řemeslné výroby," vysvětluje Pavel Klicpera.
Podílí se i zahraniční agentury
Propagovanou destinací v zahraničí je i Praha jako taková. Komunikaci Prahy zajišťuje kromě CzechTourismu, který ji propaguje jako jednu ze čtyř turisticky významných bodů v ČR (Praha, Český Krumlov, Karlovy Vary a Olomouc), také pražský magistrát. Ten v současné době zvažuje výběr jedné reklamní agentury, která by obstarala komplexní komunikační strategii a marketingovou podporu města pro příští rok.
Marketing destinací je velmi důležitý právě v době ekonomické recese, říká Jan Bárta, předseda představenstva agentury Magic Seven. Lidé totiž zůstávají spíše doma a letní a zimní dovolená je tak jejich jediný velký nemateriální výdaj. Právě propagace státu - vnější i vnitřní - může do země přivést peníze a tím posílit HDP.
Zdroj : iHned.cz
Středa 20.11. |
|
25°C |
|
Čtvrtek 21.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
•
Doporučení kamaráda
26.1% (22640)
•
Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16432)
•
Nabídka z reklamních letáků
19% (16524)
•
Last minute
18.3% (15916)
•
Prostřednictvím internetu
17.7% (15390)
Celkem hlasů: 86902
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.