Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
22.01.2008
Pro rok 2008 zvolil CzechTourism v propagaci golfové turistiky u nás slogan -Czech Republic- The Golf Republic?. |
Na nedávno skončeném veletrhu cestovního ruchu a turistiky GO a Regiontour Brno 2008 byla jedním z témat také golfová turistika. CzechTourism uskutečnil odbornou panelovou diskusi na téma "Czech Republic - The Golf Republic aneb Marketing České republiky jako golfové destinace v zahraničí 2008". V současné době je u nás zhruba 70 golfových hřišť a více než 110 golfových klubů.
Podpora golfové turistiky u nás
Loňský rok byl už druhým v pořadí, kdy se snaží agentura Czechtourism systematicky propagovat Českou republiku jako golfovou destinaci. CzechTourism vydal v srpnu 2007 svůj historicky první golfový katalog a v průběhu celého roku realizoval ve spolupráci s KPMG ČR a golfovými hřišti první statistické šetření týkající se počtu a profilu zahraničních golfistů přijíždějících do České republiky hrát golf. Vznikl také třicetivteřinový golfový spot a Czechtourism podpořil golfové akce na domácím trhu a prezentoval destinaci na 10 zahraničních golfových veletrzích.
Propagace probíhala pod hlavičkou ocenění "Neobjevená golfová destinace roku 2007". Toto prestižní ocenění obdržela ČR na veletrhu International Golf Travel Market ve španělské Marbelle v roce 2006. Naše republika zde předstihla třeba Kypr, Alabamu, severní Kalifornii nebo Finsko.
V roce 2008 se golf stává tzv. národním produktem a v propagaci golfové turistiky se bude i nadále pokračovat. Pro rok 2008 zvolil CzechTourism marketingově agresivnější slogan "Czech Republic - The Golf Republic", který chce opět prezentovat prostřednictvím zahraničních médií a účastí na golfových veletrzích. Novinkou pak bude zajištění expozic na významných evropských PGA turnajích.
Golfisté u nás
Podle výzkumu KPMG, který zkoumal příjezdovou golfovou turistiku u nás, k nám za sezonu přijelo 12 až 15 tisíc golfistů. Toto číslo je spíš kvalifikovaným odhadem, protože spolupráce s českými golfovými hřišti při sběru dat neprobíhala ideálně. Z výzkumu také vyplynulo, že dominantními národnostmi jsou Velká Británie, Německo, Rakousko, Holandsko a skandinávské země. Důvodem návštěvy je u celých 70 % turistů primárně golf a u 27 % pak jiná aktivita. 68 % turistů v současné době přijíždí s agenturou a 32 % individuálně. Zajímavá data ukázal věkový profil turistů, který se pohybuje ze 77 % mezi 51 a 70 lety. Pouze 16 % z celkového počtu návštěvníků tvořily v roce 2007 ženy. Důležitým poznatkem také je zjištění, že 43 % golfových turistů stráví v naší zemi více než 5 dní a 52 % 3-5 dní, 61 % hraje po dobu pobytu dvě nebo tři hřiště.
Co nás čeká do budoucna?
Od roku 1990 do roku 2001 se růst golfové turistiky oproti běžné turistice zvýšil trojnásobně, i po roce 2001 se tomuto segmentu turistiky dařilo lépe než celému cestovnímu ruchu. V příštích letech je očekáván globální růst, protože golf se stal sportem, který je in. Dříve to byla záležitost pouze pro bohaté lidi, ale nyní je běžným módním sportem dětí. Na tento trend reagují golfové kluby po celém světě. Až bude těmto dnešním dětem třicet nebo čtyřicet let, způsobí to obrovský nárůst golfové turistiky.
Zdroj : iHned.cz
Středa 20.11. |
|
25°C |
|
Čtvrtek 21.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
•
Doporučení kamaráda
26.1% (22640)
•
Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16432)
•
Nabídka z reklamních letáků
19% (16524)
•
Last minute
18.3% (15916)
•
Prostřednictvím internetu
17.7% (15390)
Celkem hlasů: 86902
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.