Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
16.09.2007
Dvě dovolené Čechům už nestačí. Kromě léta u moře a zimního lyžování v Alpách si čím dál víc lidí užívá prodloužené víkendy v cizině. |
Cestovní kanceláře a agentury hlásí letos výrazný nárůst zájmu o letecké víkendy v evropských metropolích. Šance se chytily hlavně menší společnosti, které rychle zaplňují místo na trhu.
"Proti loňsku jsme ke konci července měli nárůst tržeb o čtyři sta procent. Kromě klasických zájezdů do Říma, Paříže a Londýna nás klienti donutili rozšířit nabídku například o "koupací" zájezdy ve Španělsku a Portugalsku a také o letecké prodloužené víkendy třeba ve Florencii, Neapoli či New Yorku. Mnoho lidí už památky ve nejznámějších metropolích navštívilo a teď chtějí vidět něco nového," říká Andrea Uhrová z cestovní kanceláře Natour, která se na prodloužené víkendy zaměřila poslední tři roky, kdy začala spolupracovat s nízkonákladovými leteckými společnostmi.
Letos Natour hodlá prodat zhruba dvacet tisíc leteckých víkendových zájezdů.
"Už teď máme víc klientů než za celý loňský rok," přidává se i Kateřina Benešová z cestovní kanceláře Senator Travel, která takové výlety začala nabízet teprve loni.
A na letecké zájezdy v cizině vsadil i britsko-německý gigant Thomas Cook, který koupil nedávno v Česku Travel Plus a pod názvem Neckermann se chystá konkurentům přetáhnout klienty.
"Víkendové zájezdy do Paříže, Říma, Londýna, Barcelony či Amsterodamu pořádáme delší dobu. Ještě letos k nim přidáme novinky - například Helsinky, Oslo nebo norský ostrov Lofoty, kde jsou známé fjordy," říká Jan Sotona z firmy Neckermann. Ta podle něj letos počítá se čtyřicetiprocentním nárůstem klientů, celkem jich má být sedm tisíc.
Zvýšenou poptávku hlásí i tradiční velké cestovky, pro které víkendové letecké výlety nejsou hlavní byznys.
"Přes léto je organizujeme jen na individuální přání klientů. V katalogu máme jen zájezdy s jarními a podzimními termíny. Meziročně vzrostl zájem o patnáct procent, a tak počet zájezdů budeme rozšiřovat," říká Tomáš Brejcha, mluvčí Čedoku.
Podobně je na tom i cestovní kancelář Fischer. "Počet těchto klientů se letos přiblíží deseti tisícům," uvedl její mluvčí Dan Plovajko.
Boduje i cestovní kancelář Firo Tour. "Zaznamenáváme až stoprocentní nárůst, letos prodej přesáhne dva tisíce míst. A příští rok s námi odletí na víkend po Evropě až čtyři tisíce lidí," odhaduje Pavlína Pešová, mluvčí Firo Tour.
Větší zájem o víkendové zájezdy do ciziny rozhýbaly především nízkonákladové aerolinie, které stahují ceny letenek dolů, a také rostoucí kupní síla Čechů.
Průměrná cena "eurovíkendů" se při dvou nocích ve dvou- a tříhvězdičkových hotelech pohybuje mezi deseti až jedenácti tisíci korunami. Díky rostoucímu prodeji se budou ceny stále více přibližovat obdobným autobusovým zájezdům, které cestovky vypravovaly v devadesátých letech.
"Finalizujeme katalog zájezdů pro příští rok, který vydáme v polovině října. Mnohé letecké víkendy v něm budou v porovnání s minulými nabídkami levnější řádově o stovky až tisíce korun," tvrdí Pešová z Firo Tour.
Zdroj : iHned
Středa 20.11. |
|
25°C |
|
Čtvrtek 21.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
•
Doporučení kamaráda
26.1% (22640)
•
Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16432)
•
Nabídka z reklamních letáků
19% (16524)
•
Last minute
18.3% (15916)
•
Prostřednictvím internetu
17.7% (15390)
Celkem hlasů: 86902
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.