E-Česko

Cestování, ubytování, dovolená a volný čas

Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko

     
Dnes je Středa, 27. 11. 2024
Svátek slaví Xenie
Fulltextové hledání

Sekce, kde hledat:

Aktuality

 

 

 

 

Penzion Severka

 

Státní znak České republiky

Česká republika

Czech Republic

Tschechische Republik

 




Aktuality

Zpět na předchozí stránku

30.01.2007

Zmodernizovaná trať Olomouc-Přerov

 

Vlaky Českých drah budou od února jezdit na modernizované trati Olomouc - Přerov rychlostí až 160 km / hod.

 

Oficiální otevření zmodernizované trati je dalším krokem ke snižování jízdních dob na trase mezi Prahou a Ostravou na dobu kratší než 3 hodiny.
Dnešní otevření zmodernizované trati Olomouc ? Přerov je dalším významným krokem v oblasti zkracování jízdních dob vlaků Českých drah mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah - SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost; zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.
S ukončením stavebních prací současně končí náhradní dopravní řešení a jízdní řád železničních spojů ČD by v úseku Přerov - Olomouc již neměl být ovlivněn stavební činností.
Doprava na trati Olomouc - Přerov po ukončení modernizace:
Poslední nepřetržitá výluka byla ukončena dne 8. 12. 2006.
11. 12. byla zavedena v celém traťovém úseku původní traťová rychlost - 120 km / hod.
Rychlá zkouška sjízdnosti trakčního vedení byla provedena ve dnech 19. a 20. 12. 2006.
Zavedení projektované traťové rychlosti - 160 km / hod pro klasické soupravy i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino) se předpokládá ke dni 1. 2. 2007.
Současná jízdní doba Přerov - Olomouc: 14 minut.
Po zavedení 160 - Přerov - Olomouc - 12 minut ( Dluhonice ? Olomouc: 10 minut).
Zrychlování vlaků Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou je díky modernizaci železničních tratí a vozidel markantní. Zatímco ještě v 80. letech jezdily nejrychlejší železniční spoje mezi Ostravou a Prahou za dobu přibližně 4 hodiny 40 minut a naprostá většina rychlíkových spojů měla jízdní dobu kolem 5 hodin; dnešní nejrychlejší spoje SC Pendolino ujedou trasu z Ostravy do Prahy za 3 hodiny 9 minut; vlaky kategorie EC a IC vedené v klasické soupravě pak zvládnou tuto trasu za přibližně 3 hodiny 45 minut. Železnice se díky rychlému a modernímu spojení stala opět vyhledávaným dopravním prostředkem pro cesty mezi Moravou a hlavním městem a do vlaků se ve velké míře vracejí cestující, kteří na počátku 90. let dávali přednost například individuální automobilové dopravě.

Základní informace o dnes ukončené modernizaci trati Olomouc - Přerov
Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, s.o., Stavební správa Olomouc.
Ve veřejné soutěži zvítězilo Sdružení -Přerov - Olomouc- zhotovitel stavby (OHL ŽS - vedoucí sdružení a Skanska ŽS.a.s.- účastník sdružení).
Projektantem stavby je SUDOP Brno s.r.o , Moravia Consult Olomouc, a.s.
Současným a budoucím správcem úseku je Správa dopravní cesty Olomouc Českých drah.
Stavba (1. a 2. část) se realizovala nákladem 2,697 mld. Kč bez DPH.
Zahájení stavby :1. část 04/2004 - 2. část 04/2005
Ukončení stavby : 1. část 11/2005 - 2. část 12/2006
Základní údaje :
Rozdělení na dvě části - 1. část Grygov ? Olomouc, 2. část Grygov (včetně) - Dluhonice (mimo).
délka koleje (dvoukolejné trati) modernizovaného úseku (km 184,250 - 205,200) - 20 950 m
skutečnost (kolejově) kilometr 187,815 (vjezd Dluhonice od Olomouce) po vjezd na přerovském zhlaví žst. Olomouc kilometr 205,200 - 17,385 m
maximální rychlost - 160 km/hod
Modernizace úseku obsahuje: železniční spodek a žel. svršek, zabezpečovací zařízení, silnoproudou elektrotechniku, technologie výtahů, automatizovaný systém řízení, nástupiště, komunikace, dopravní opatření, pozemní objekty - demolice, protihluková opatření, trakční vedení, sdělovací zařízení, ukolejnění vodivých konstrukcí, mosty, propustky, podchody a vodohospodářské objekty.

Zdroj : info-cestování.cz

Zpět na předchozí stránku

 

Počasí

Čtvrtek 28.11.

25°C
12°C

Pátek 29.11.

23°C
12°C

Handicap
Ostatní
Anketa

Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?

Doporučení kamaráda
26% (22728)

Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16516)

Nabídka z reklamních letáků
19% (16607)

Last minute
18.3% (15997)

Prostřednictvím internetu
17.7% (15479)

Celkem hlasů: 87327

Přihlášení

Váš login:

Vaše heslo:


Novinky mailem

Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver


 

 

 

 

 

Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.