Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
10.10.2005
Většina turistů, kteří přijíždějí do České republiky, míří do Prahy. Regiony přilákají zhruba 40 procent turistů. |
Ministerstvo pro místní rozvoj chce tento poměr zvrátit a přilákat zahraniční turisty také do oblastí mimo hlavní město. Problémem je ale nedostatečně rozvinutá infrastruktura cestovního ruchu, řekl na tiskové konferenci ministr pro místní rozvoj Radko Martínek.
V krajích chybí kvalitní ubytovací kapacity. Například bohatá asijská a americká klientela vyhledává výhradně čtyř a pětihvězdičkové hotely. Kromě Prahy tak odpovídající ubytování nalezne jen v Karlových Varech a Brně, poznamenal ministr.Samotné ubytování ale nestačí. Turisty je také třeba zabavit. Pomoci vybudovat komplexní centra pro turisty, která by mohla přilákat zahraniční hosty také do krajů, by měly hlavně peníze Evropské unie. V následujícím rozpočtovém období budou mít regiony v jednotlivých regionálních operačních programech k dispozici osm miliard korun ročně. Velká část těchto prostředků by podle Martínka měla směřovat právě do cestovního ruchu. Velkým vzorem v rozvoji cestovního ruchu je pro Česko podle Martínka sousední Rakousko. Tam zůstává v hlavním městě jen 20 procent turistů a zbytek míří do regionů. "To je ale pro Česko nedosažitelná meta, vzhledem k tomu, že nemáme žádnou tak významnou turistickou oblast jako Rakousko Alpy," řekl Martínek. Přesto by se podle něho podíl Prahy na celkových příjezdech turistů mohl postupně snižovat a stále více turistů by mohlo mířit také do regionů. V loňského roce Praha přilákala 57 procent všech zahraničních turistů, na regiony tak zbylo 43 procent. Kromě podpory výstavby infrastruktury, která je podle
Martínka pro regiony klíčová, bude stát i nadále podporovat vzdělávání zaměstnanců v cestovním ruchu. "Turistu ani tak neodradí nedostatky na infrastruktuře, jako nekvalitní služby a fakt, že zatím často v regionech cítí, že není vítán," řekl Martínek. MMR připravilo vzdělávací program, na který vyčlenilo 250 milionů korun. Kurzy povedou přední čeští i zahraniční odborníci z praxe. Cílem není naučit podnikatele jak servírovat, ale jak rozjet podnikání v cestovním ruchu, jak se dostat k penězům, jaké programy turistům nabídnout a podobně, vysvětlil.
Pokračovat budou také propagační kampaně v zahraničí, ale i doma. Letos mohli vidět reklamy na Česko turisté v Rakousku a Polsku. Příští rok se chystá kampaň na Slovensku a v Německu.
MMR spolu s agenturou CzechTourism zahájila také propagaci domácí dovolené v očích českých turistů. Domácí hosté jsou pro podnikatele v turistice velmi důležití, řekl ministr. Tam, kde se dobře cítí český host, bude se dobře cítit také cizinec, dodal. Kampaň na podporu různých regionů Česka začala v září. K propagaci využívá rozhledny. Příští rok na ni naváže reklama zaměřená na trávení letní dovolené v ČR.
Zdroj : ČTK
Středa 06.11. |
|
25°C |
|
Čtvrtek 07.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
•
Doporučení kamaráda
26.1% (22595)
•
Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16392)
•
Nabídka z reklamních letáků
19% (16491)
•
Last minute
18.3% (15890)
•
Prostřednictvím internetu
17.7% (15356)
Celkem hlasů: 86724
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.