Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
23.06.2005
Díky nově vybudovaným dálničním úsekům v Chorvatsku je chorvatský Jadran blíž než kdykoli jindy. Kromě úplného dokončení dálnice Záhřeb ? Rijeka, jímž se vzdálenost chorvatské metropole |
na severní Jadran zkrátila na 80 minut jízdy, dálnice výrazně zkrátila a zpříjemnila i jízdu směrem na Split.
Chorvatsko, které si bylo vědomo důležitosti dopravní infrastruktury, výrazně zintenzívnilo v uplynulých několika letech práce spojené na její výstavbě a zrychleným tempem vybudovalo síť moderních komunikací, které cestování značně zrychlují a zpříjemňují.
V červenci 2004 bylo totiž uvedeno do provozu dalších 177 kilometrů dálnice, která vede ze Záhřebu směrem na jih Chorvatska, resp. směrem na Split. Celý avizovaný úsek dálnice, který se stavěl v roce 2004, je úplně dokončen, zatímco se v r. 2005 počítá s vybudováním jediného zbývajícího zatím nepostaveného úseku dálnice, která vede na Split, resp. úseku Pirovac ? Vrpolje na území Šibenické župy (otevření 30. 6. 2005). Do té doby je ještě nahrazen státní silnicí D58, která se ve Vrpolji napojuje na úsek nové dálnice, která vede na Split.
Na dálnici jsou dokončeny i všechny potřebné uzly, nové viadukty a tunely, a dokonce i umělý tunel Osmakovac, který se nachází na úseku mezi Dugopoljem a Vrpoljem a který umožňuje nerušený přechod zvěře přes dálnici, neboť právě v této části se nachází její přírodní stezka.
Jak již bylo řečeno, byla úplně dokončena a otevřena i dálnice Záhřeb ? Rijeka, která vede na severní Jadran, resp. na Rijeku. Přestože byla velká část této dálnice již postavena (celková délka dálnice je 146,5 kilometrů), chyběl ještě úsek z Vrbovska do Bosiljeva v délce 14 kilometrů; jeho dokončením se vzdálenost mezi Záhřebem a Rijekou snížila na 80 minut jízdy osobním automobilem.
Přestože poslední úsek dálnice Goričan ? Záhřeb, dlouhý 23 kilometrů, byl dokončen již v roce 2003, zvlášť tuto dálnici dlouhou 96,8 kilometrů zdůrazňujeme, neboť představuje spojnici zemí střední a východní Evropy s Jadranem. O intenzitě, s níž se budují moderní komunikace, svědčí i údaj o tom, že v letech 2001 až 2005 se plánovala výstavba celkem 450 kilometrů dálnic a 81 kilometru polodálnic, což je víc než v předcházejících 30 letech.
Kromě useku Pirovac ? Vrpolje u Šibeniku od 30. 6. 2005 bude otevřen i tunel Mala Kapela, a tím dálnice mezi Záhřebem a Splitem bude opět průjezdná. Po roce 2005 se plánuje výstavba ještě 453 kilometrů dálnic a 61 kilometrů polodálnic.
Zdroj : C.O.T.
Středa 06.11. |
|
25°C |
|
Čtvrtek 07.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
• Doporučení kamaráda
26.1% (22595)
• Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16391)
• Nabídka z reklamních letáků
19% (16491)
• Last minute
18.3% (15890)
• Prostřednictvím internetu
17.7% (15355)
Celkem hlasů: 86722
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.