Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
04.05.2005
Služební a kongresová turistika konečně vykazuje známky zotavení, přestože větší důraz na cestovní politiku a častější používání moderních technologií posouvají tento obor do |
jiných rovin. Vyplývá to alespoň z nové zprávy Travel Industry Association of America (TIA), National Business Travel Association (NBTA) a Institute of Business Travel Management.
Zpráva nazvaná 2004 Business and Convention Travelers Report říká, že mezi lety 1998 a 2003 se objem služebních a kongresových cest snížil o více než 14 %. V loňském roce už ale došlo k více než 4% nárůstu, další silný růst je očekáván v příštích několika letech.
?Oblast business travel byla možná víc než kterákoli jiná postižena událostmi posledních let. A také se nejpomaleji obnovovala,? řekla Dr. Suzanne Cook, viceprezidentka pro výzkum TIA. ?Je to i v důsledku změn, které v posledních letech učinili americké společnosti a obchodní cestující jako takoví, aby zvýšili efektivitu času a peněz, které utrácejí. Tyto změny se budou ještě prohlubovat.?
Zpráva odhalila, že většina obchodních cestujících pracuje ve společnostech, jejichž cestovní politika spočívá mimo jiné v omezení výdajů na lety vyššími třídami, stanovení denních limitů na útraty za služby spojené s cestováním, v úsporách při volbě kategorie ubytování nebo v nutnosti schvalování služebních cest vyšším managementem. Další změny v oblasti business travel souvisejí s pokrokem v technologiích. On-line technologie jsou čím dál vážnější konkurencí pro cestování. Téměř 40 procent ze všech letecky cestujících účastníků business travel dalo v roce 2004 v některých případech přednost technologii (nejčastěji videokonferenci) před fyzickou cestou. Na druhou stranu to představuje určitý pokles oproti roku 2002, kdy byl tento podíl 47 %.
Téměř tři čtvrtiny (71 %) všech takových cestovatelů přitom považovalo telekonference či videokonference za efektivnější ve srovnání s vlastním cestováním. V roce 2002 jich bylo ?pouze? 65 %. Zajímavé přitom ale je, že pouze 37 procent z těchto cestujících pokládá používání technologií za efektivnější cestu k dosažení obchodního cíle než setkání tváří v tvář.
Navzdory všem těmto okolnostem zůstává business travel v USA silným odvětvím. Více než 38 milionů obchodních cestujících realizovalo v roce 2003 210,5 milionů cest. A ačkoli podíl business travel na cestovním ruchu dosahuje jen 18 %, jeho účastníci generují 31 %, tedy 153 miliard USD, ze všech výdajů na domácí cestovní ruch.
?Zjištěním, že téměř jedna třetina všech výdajů na cestování souvisela s business travel, pomohla zpráva kvantifikovat význam tohoto oboru pro cestovní ruch a pro americkou ekonomiku,? řekl výkonný ředitel a předseda představenstva NBTA Bill Connors. ?Počet obchodních cestujících, kteří svoje pracovní cesty spojují s leisure programem a kteří s sebou berou členy rodiny či přátele, ukazuje, že tyto dvě oblasti, občas vnímané jako ostře oddělené, k sobě mají velmi blízko,? dodal.
Zdroj : C.O.T.
Sobota 23.11. |
|
25°C |
|
Neděle 24.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
• Doporučení kamaráda
26% (22671)
• Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16467)
• Nabídka z reklamních letáků
19% (16553)
• Last minute
18.3% (15950)
• Prostřednictvím internetu
17.7% (15425)
Celkem hlasů: 87066
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.